Az ÖKO-hét bővelkedett a felsős évfolyamok
számára sportos programokban.
Hétfőn
az iskolarendőr közlekedésbiztonsági interaktív óráját követően ügyességi
pályán tesztelték tudásukat az érdeklődők. Szükség volt gyorsaságra, technikai
tudásra és kifogástalan állapotú kerékpárra is. Akik nem kívántak részt venni az
ügyességi pályán, azok filmbeli tájékozottságukról adhattak számot, vagy
bizonyíthatták azt, hogy felismerik megyénk jellegzetes építményeit. Animációs,
és játékfilm kategóriában kellett a filmek címét tudni, felismerni
karaktereket, akikről formázták az animációs filmek szereplőit. Filmekből egy
képkocka alapján kellett három lehetőség közül kiválasztani a helyeset. Az
épületek felismerése nagy meglepetésünkre az 5-6. osztályosoknak volt könnyebb.
Mindkét helyszínen oldott légkörben, osztályonként kialakított csapatokban
zajlott a verseny.
Kedden
a nagyigmándi tűzoltók látogattak el iskolánkba. Bemutatták a tűzoltóautó
felszereltségét, majd egy igazi tűzoltásnak is szemtanúi lehettünk. „Testközelből” ismerkedhettek a tűzoltás
eszközeivel a gyerekek.
Szerdán - az előző évekhez hasonlóan - szoros eredménnyel zárult a tájfutó verseny. Idén húsz pár és két egyéni induló igyekezett minél rövidebb idő alatt megtalálni egy térkép segítségével Szákon a nyolc elrejtett célpontot. Az összetett feladat megkívánja a gyorsaságot, az állóképességet, a pontos térképolvasást és a sasszemet is.
Akik nem sportoltak, a keddi tűzoltó bemutatóval kapcsolatos élményeket felhasználva rajzokat készítettek. Az alkotás témája a tűz volt. Különféle megoldások
születtek. Tábortűzzel, tűzoltással, tűzoltókkal, és tűzoltó autóval
kapcsolatos rajzok készültek. Segítségül szolgált az alkotáshoz pár digitális
táblán vetített fénykép a tűzoltókról, melyek az előző napi programokon készültek.
Ezután
a zenéé, színészeké, előadóké és az autóké volt a fő szerep. A 70-es évek és a
jelen magyar együtteseit kellett felismerni a frontemberek nélkül bemutatott
képek alapján. Meglepően jól ismerik tanulóink a tőlük távolinak számító idők
akkor ismert zenekarait és zeneszámait. A gyerekek nagyon otthon voltak a mai hazai
és külföldi zenéjének világában. A színészek felismerése nehezebb feladatnak
bizonyult. Még a legismertebb külföldi és magyar színészek neve is nehezen
jutott eszükbe a gyerekeknek.
A
felsős fiúk nagy részét foglalkoztatja, hogy egy autó milyen alkatrészekből áll
össze, vagy éppen az, hogy milyen országban gyártották. A gyerekeknek diaképek
alapján kellett felismerni az autókat és alkatrészeiket. A régebbi és a
legújabb típusú autók felismerése okozta a legtöbb problémát számukra. Volt,
aki úgy gondolta tudja mit lát, de néhány perccel később kiderült, hogy van még
mit tanulniuk e téren. Összességében elmondhatjuk, hogy ez a korosztály elég
jól ismeri az autókat és részeiket.
Felsős
tanulóink kreativitására, kézügyességére építve hirdettük meg "Az ünnepi
frizurák készítése" versenyt. Némi izgalommal, de annál nagyobb
várakozással készültünk erre a programra, hisz ilyen jellegű kihívással még nem
szembesültek a gyermekeink. A rendezvény résztvevői nemcsak hozzáértésükről, hanem
- felnőtteket is meghazudtoló - leleményességükről, lelkesedésükről is számot
adtak. A jó hangulatú, vidám összejövetel végén szinte minden versenyző
győztesként került ki a megmérettetésből.
Csütörtökön
az első hat évfolyam szülőkkel, egykori diákokkal, az iskola néhány
pedagógusával kiegészülve, összesen 80-an teljesítették futva, kocogva a
Családi Minimaraton bő 2,5 km-es távját.
A
családi futás előtt a foci szerelmeseinek adtunk lehetőséget a tudásuk
megmutatására. Sajnos kevesen tudtak ezen a programon részt venni, mert a 7-8.
osztályosok pályaválasztási kiállításon vettek részt ezidő alatt. Mondhatni
maroknyi, lelkes kis csapatok mutatták meg, hogy mennyire jártasak a klubcsapatok
berkein belül, így a himnuszaikat, a játékosokat, stadionokat illetően is. Dicséret
illeti a 6. osztályt, mert három csapatot állított ki, és megállták a helyüket
a pontgyűjtő versenyben.
A
hét programjainak zárásaként került sor a néptánc világában való barangolásra
egy önfeledt hangulatú táncház segítségével. A zene, a lépések, illetve a
ritmus összehangolásának a nehézsége ellenére is gondtalan időtöltésben
vehettek részt a tanulóink.