A hétmérföldes csizma és az ökológiai lábnyom
SZAKMAI BESZÁMOLÓ
Készítette: Horváthné Stier Katalin
munkaközösség-vezető
Feladat megnevezése:
Tehetség kiválasztás
Műhelymunka,
foglalkozások megtartása
Kiállítás,
záró rendezvény szervezése
Kirándulások
szervezése, kísérő tanár
Kapcsolattartás,
adminisztráció
A feladat elvégzésének időtartama/határideje:
Műhelymunka, foglalkozások megtartása:
2016.01.25-től
2016.05.31-ig összesen 61 óra
Tehetség
kiválasztás: 01.25. 3 óra
Üzemlátogatás 2016.03.10. 5 óra (két kísérővel
összesen 10 óra)
Kiállítás, záró rendezvény szervezése:
2016.05.20.-2016.05.27. között 10 óra
Kirándulások szervezése, kísérő tanár:
2016.05.30-án 19 óra
Adminisztrációs tevékenység, kapcsolattartás:
2016.01.25.2016.05.31. 16 óra
Beszámoló az elvégzett tevékenységekről:
A műhelymunkák során a következő feladatokat
végeztük el a tanulókkal:
• Közvetlen
kapcsolat megvalósítása a projektben résztvevő tanulók között.
• A
hétmérföldes csizma meséjét dolgoztuk fel, értelmeztük, bemutattuk elektronikus
eszközökkel. Paint rajzot készítettek a tanulók a meséről, képeket nyomtattunk
a faliújságra.
• Internetes
keresőeszközökkel a közlekedési eszközök történetét dolgoztuk fel, a tanulók
prezentációt készítettek, nyomtattak a közlekedési eszközökről.
• A
közlekedés és a környezetszennyezés kapcsolatát is megismerték, internetről
gyűjtött képek felhasználásával plakátot készítettek, mely a közlekedés okozta
környezetszennyezésre hívja fel a figyelmet.
• Kiselőadást
és képes összefoglalót készítettek a globális felmelegedésről.
• Prezentációt
készítettek a veszélyeztetett fajokról.
• Ötletbörze
készült a háztartási hulladék újrahasznosításáról, az elkészült terveket
megvalósítottuk manuálisan elkészített kiállítási tárgyak formájában.
• Képeket
gyűjtöttünk a szelektív hulladékgyűjtésről, illetve digitális képek készültek a
további számítógépes munkához.
• Prezentációk
készültek a vizek, a levegő, a talaj, az erdő, a zaj és a sugárzás elleni
védelemről.
•
Üzemlátogatást tettünk a tatabányai Vízműnél,
melynek célja, hogy a tanulók megismerjék, hogyan valósulnak meg egy közüzemi
vállalatnál a
környezetvédelem
szempontjai. Digitális képeket készítettünk az itt látottakról.
• Megismerték
a tanulók az ökológiai lábnyom fogalmát, összetevőit, kiszámították saját
ökológiai lábnyomukat, Excel-táblákat, diagramokat készítettek a Föld különböző
országainak az ökológiai lábnyomáról.
• Képeinket,
munkáinkat rendszereztük, megfelelő formátumúvá alakítottuk.
• Weblapokat
jellemeztünk, adatgyűjtést végeztünk weblaphoz, elkészítettük első weblapunkat.
A tanulók örömmel böngészték iskolánk új weblapját.
• A
tanulók megismerkedtek az elektronikus kiadvány készítésének szabályaival.
• Brosúrát
készítettünk.
• Az
alkotásokat a végén a tanulók bemutatták egymásnak, külföldi társaiknak,
értékeltük az elkészült munkákat.
• A
kiállításra plakátokon helyeztük el a legjobb alkotásokat.
Tehetség kiválasztás:
• Tehetség
felismerés, a tanulók eredményeinek rögzítése, a résztvevők
kiválasztása.
A kiállítás és a záró rendezvény szervezése:
• A
kiállítóhely előkészítése, díszítése.
• Az
elkészült munkák rendszerezése, kiválogatása, nyomtatása.
• Rendezvényszervezés,
digitális anyagok előkészítése.
Kirándulások szervezése, kísérés:
• A
kirándulás helyszínének megismerése, tájékozódás.
• Programszervezés,
utazás szervezése.
• A
tanulók írásos tájékoztatása.
• Részvétel
a kiránduláson, a vendégek segítése.
• Az
üzemlátogatás kísérői feladatainak elvégzése.
Adminisztrációs tevékenység, kapcsolattartás:
• A
pályázattal kapcsolatos gazdasági feladatok elvégzése.
• Árajánlatok
kérése.
• A
pénzügyi feladatok elvégzése.
Szákszend,
2016. 05.31.